Musluğu kesilen TürkMedya Grubu’nda kriz büyüyor!

AKP iktidarına yakın Star, Akşam ve Güneş gazeteleri ile 24 TV’yi bünyesinde bulunduran TürkMedya’da kriz büyüyor. İBB’nin geçmişte Türkmedya’ya reklam geliri adı altında her ay aktardığı 10 milyon TL’nin Ekrem İmamoğlu tarafından kesildiği iddia edilmişti. Diğer yandan Sabah ve ATV’yi bünyesinde bulunduran Turkuvaz Medya Grubu ile aralarında büyük pasta savaşı olduğu iddiaları gündemde.

Musluğu kesilen TürkMedya da kriz büyüyor!

Odatv’nin haberine göre; medya grubu bünyesinde bulunan matbaadan 130 kişi işten çıkarıldı. Matbaanın kapatılması gündeme alınırken, belli bir seviye üzerinde maaş alan çalışanların da maaşlarının yarısının yatırıldığı belirtildi. Üst düzey çalışanların son maaşları ise halen yatmadı.

TürkMedya Grubunda yaşanan bu krizin, AKP’nin İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ni kaybetmesiyle ilgisi bulunduğu ileri sürülmüştü. Medya grubunun AKP döneminde reklam geliri adı altında desteklendiği konuşulmuştu.

TürkMedya’da başlayan işten çıkarmaların, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) AKP’den CHP’ye geçmesiyle ilgili olduğu öne sürülüyor. İddiaya göre, AKP döneminde TürkMedya’ya İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden her ay ‘reklam geliri’ adı altında 10 milyon lira bütçe aktarılıyordu. Belediye Başkanlığı’nı Ekrem İmamoğlu’nun kazanması sonrası ise bu bütçe kesildi.

Turkuvaz Medya Grubu, TürkMedya’nın batmasını istiyor iddiası

TürkMedya Grubundaki krize ilişkin başka bir iddia gündeme geldi. TürkMedya’nın batmasını isteyenlerin AKP içinden “Turkuvaz Medya Grubu” olduğu öne sürüldü.

Kamu kurumlarının reklamlarının ağırlıklı olarak Sabah’a, A Haber’e ve ATV’ye yönlendirildiği, diğer yandaş medya kuruluşlarının ise “üvey evlat” muamelesi gördüğü iddia edilirken başta kamu bankalarının olmak üzere verilen reklamların yüzde 80’inin Turkuvaz Medya Grubu’una aktığı konuşuluyor. Yandaşlar arasındaki bu durumun Berat Albayrak’ın da bilgisi dahilinde bir operasyon olarak yönetildiği iddia ediliyor.

Haberde, Sabah, A Haber ve ATV grubunun; Star, Akşam, Güneş ve 24 TV grubunu bitirmek istediği öne sürülüyor.

Bir süre önce işten çıkarılan, 24 TV’nin iki tanınan ekran yüzü Ersoy Dede’nin ve Zeliha Saraç’ın geri alındığı konuşulurken; Star, Akşam ve Güneş gazetelerinin eklerinin kapatılacağı iddia ediliyor. (Kaynak: Odatv)

Ali Ağaoğlu batıyor mu? Lüks arabaları satışa çıkardı