Sıradışı yönetmenlerin ilk uzun metrajlı filmleri

İlk Uzun Metrajım adlı program 20-23 Nisan’da izleyiciyle buluşuyor. Günümüz sinemasının sıradışı yönetmenleri, ilk uzun metrajlı filmleriyle İstanbul Modern Sinema’nın konuğu oluyor.

Sıradışı yönetmenlerin ilk uzun metrajlı filmleri İstanbul Modern Sinema'da

İstanbul Modern Sinema, Türk Tuborg A.Ş’nin katkıları ve Français du Monde – ADFE Istanbul işbirliğiyle günümüz yönetmenlerinin kariyerlerinin başında çektikleri ilk uzun metrajlı filmlere odaklanan bir program sunuyor.

İlk Uzun Metrajım adlı programda Fransız sinemasının yirmi yıldır belgeselden kurmacaya farklı türler arasında gezinen ve her zaman gerçekliğin özünü yakalamaya çalışan sıra dışı yönetmeni Claire Simon’un ilk filmi ve kendi filmleri arasından seçtiği üç uzun metraj filmi izleyiciyle buluşuyor.


Yönetmenin babasının en yakın arkadaşı olan Dr. Bouvier’yi emekli olmadan bir kaç ay önce kamerasıyla takip etmeye başladığı ve bu tecrübeli doktorun hastalarına karşı insancıl yaklaşımını konu alan ilk uzun metrajı Hastalar (Les Patients, 1990) adlı belgeselinin yanı sıra Tanrının Ofisi (Les Bureaux De Dieu, 2008) ve Kuzey Garı (Gare Du Nord, 2013) adlı filmleri de programda yer alıyor.

İlk Uzun Metrajım’da izlenebilecek diğer bir ilk film ise Belçikalı yönetmen Joachim Lafosse’dan 2004 yılında Locarno film festivalinde Altın Leopar’a aday göserilen Kendine Has Delilik (Folie Privée, 2004).

Simon ile söyleşi

Program kapsamında ayrıca 20 Nisan Perşembe günü Aile Planlaması filminin gösteriminin hemen ardından, saat 17.15’te Claire Simon ile bir söyleşi de gerçekleşecek. 23 Nisan Pazar günü saat 17.45’te ise Kendine Has Delilik filminin ardından yapımcı Eric Van Zuylen sinemaseverlerle bir araya gelecek.

Hastalar (Les Patients), 1990

Hastalar

Yönetmen: Claire Simon
Oyuncular: Jean-Marie Bouvier

Claire Simon’un ilk filmi olan bu belgesel, emekli olmak üzere olan bir doktorun hastaları ile olan örnek ilişkisini konu alıyor. Küçük bir taşra kentinde çalışan Dr. Bouvier, kalın çerçeveli gözlükleri, koyu renk takım elbisesi ve sempatikliğiyle bir roman karakteri gibi.

İşine gösterdiği özveri ve hastalarına herşeyden önce merhamet ve sevgiyle yaklaşan doktorun, karşısında kim olursa olsun önyargısız tutumu adeta yönetmenin filmine de yansıyor.

Tıpkı doktor Bouvier’nin hastalarına yaklaşımı gibi o da konuya merak, sevgi ve mizah duygusu ile yaklaşıyor. Belgesel en çok da insanlığın çetrefilli doğasına yaklaşımıyla dikkati çekiyor.

Yabancı Madde (Simon, Oui), 1997

Yabancı Madde

Yönetmen: Claire Simon
Oyuncular: Catherine Mendez, Emmanuel Clarke, Lou Castel

Kocasını istemeyerek de olsa hamile olduğuna inandıran Magali, kocasının kürtaj isteğini reddeder. Zaman içinde pek de parlak gitmeyen evliliklerinin düzelmesine ve Magali’nin hasta babasının hayata daha çok bağlanmasına da yol açan bu yalana kendisi bile inanır.


Ne yaparsa yapsın, doğruyu bir türlü söyleyemez. Claire Simon’un ilk uzun metrajlı filmi olan Yabancı Madde, insanın kendine dair algısı ile başkaları tarafından algılanması ikilemini perdeye taşıyarak asırlık bir tartışmaya da parmak basıyor.

Aile  Planlaması (Les Bureaux De Dieu), 2008

Aile Planlaması

Yönetmen: Claire Simon
Oyuncular: Anne Alvaro, Nathalie Baye, Michel Boujenah

Paris’in işlek bir aile planlama merkezinde bir araya gelen her yaştan, etnik kökenden ve dinden kadının merkezdeki danışmanlarla olan sohbetlerini konu alan film, Claire Simon’un hasta ve doktor ilişkisine odaklandığı Hastalar belgeseline göz kırpıyor.

Aileleriyle seks konusunu konuşamayan genç, erkek arkadaşı bakire olduğuna dair kanıt isteyen kız, evlilik dışı ilişkisini kocasının öğrenmesinden korkan kadın ve onları dinledikten sonra balkonda birbirlerine danışan uzmanlar… Tanınmış oyuncular ile amatörler, belgesel ile kurmaca arasındaki çizginin ustalıkla kaybolduğu filmde bir araya geliyor.

Kuzey Garı (Gare Du Nord), 2013

Kuzey Garı

Yönetmen: Claire Simon
Oyuncular: Nicole Garcia, Reda Kateb, François Damiens

Kuzey Garı, Paris’in kuzeyinin merkezi haline gelmiş aynı adlı garda hayatları kafeler, tüneller ve terminaller arasında gidip gelirken kesişen yolculara odaklanıyor. İki yabancı arasında filizlenen bir aşk hikayesi olarak başlayan film, modern Fransa’nın sürekli değişen sosyal ve etnik yüzünü de başarılı bir anlatımla gözler önüne seriyor.

Kendine Has Delilik (Folie Privee), 2004

Kendine Has Delilik

Yönetmen: Joachim Lafosse
Oyuncular: Mathias Wertz, Vincent Cahay, Kris Cuppens

Yakında eski karısı olmak üzere olan kadına hala aşık olan ve boşaltmaya söz verdiği evi bir türlü boşaltmayan psikolojik dengesi bozulmuş bir adam yirmi dört saat içinde etrafındaki herkesin kaderini değiştirecektir. Belçika asıllı Joachim Lafosse’un ilk uzun metrajlı filmi, Euripides’in Medea’sından esinlenerek sinemaya uyarlanmış trajik bir aile dramı.

Kelimelerin Ötesinde, Joachim Lafosse’un sineması (Au Dela Des Mots De Joachim Lafosse), 2013

Kelimelerin Ötesinde

Yönetmen: Luc Jabon

Luc Jabon bu belgeselinde, ünlü sinema okulu IAD’de senaryo yazımı dersinde öğrencisi olan kırklı yaşlarındaki Joachim Lafosse’un yönetmenlik kariyerini perdeye taşıyor.


İnsan hikayelerine odaklanmaktan başka derdi olmayan Lafosse, insanın zayıf noktaları, şiddete olan eğilimi, kırılganlığı, bir arada olma ve barış içinde yaşamaya olan arzusunu tüm filmlerinde odağına alıyor. Filmde, on beş yıl içinde yedi uzun metrajlı filme imza atan yönetmenin sürekli kendini geliştirmesine tanık oluyoruz.

Akbank Sanat yakın dönem Romen Sineması’na ev sahipliği yapıyor


Editor
Haber Merkezi ▪ İndigo Dergisi, 19 yıldır yayın hayatında olan bağımsız bir medya kuruluşudur. İlkelerinden ödün vermeden tarafsız yayıncılık anlayışı ile çalışmaktadır. Amacı; gidişatı ve tabuları sorgulayarak, kamuoyu oluşturarak farkındalık yaratmaktır. Vizyonu; okuyucularında sosyal sorumluluk bilinci geliştirerek toplumun olumlu yönde değişimine katkıda bulunmaktır. Temel değerleri; dürüst, sağduyulu, barışçıl ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olmaktır. İndigo Dergisi, Türkiye’nin saygın İnternet yayınlarından biri olarak; iletişim özgürlüğünü halkın gerçekleri öğrenme hakkı olarak kabul etmekte; Basın Meslek İlkeleri ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ne uymayı taahhüt eder. Ayrıca İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ni benimsemekte ve yayın içeriğinde de bu bildiriyi göz önünde bulundurmaktadır. Buradan hareketle herkesin ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasi veya diğer herhangi bir milli veya içtimai menşe, servet, doğuş veya herhangi diğer bir fark gözetilmeksizin eşitliğine ve özgürlüğüne inanmaktadır. İndigo Dergisi, Türkiye Cumhuriyeti çıkarlarına ters düşen; milli haysiyetimizi ve değerlerimizi karalayan, küçümseyen ya da bunlara zarar verebilecek nitelikte hiçbir yazıya yer vermez. İndigo Dergisi herhangi bir çıkar grubu, ideolojik veya politik hiçbir oluşumun parçası değildir.