Rembrandt’ın Gece Devriyesi (The Night Watch) isimli 1642 yılından kalma tablosunun altında ressamın gizli kalmış eskizi keşfedildi.
Tebeşir içeriği yüksek bej boya ile yapılan hazırlık çizimi, Amsterdam’daki Rijksmuseum’da restoratörler, veri uzmanları ve sanat tarihçileri tarafından iki buçuk yıllık bir araştırma sonucunda bulundu.
Eskiz, araştırmacılara, Rembrandt’ın, resmin 1642’de tamamlanmasından önce 34 farklı karakter ve onların etrafındaki tüy, mızrak ve kılıç dizilişinde yaptığı bir dizi değişikliği ortaya koyuyor. Kaptan Frans Banninck Cocq komutasındaki milisleri tasvir eden Gece Devriyesi, üç yıl sürdü.
Rijksmuseum’dan Pieter Roelofs; Rembrandt’ın gizli taslağını, sanatçının en son tarama teknolojisiyle algılanabilen, tebeşir açısından zengin bir boya kullanması nedeniyle, eserin kalsiyum haritasını çıkararak görünür hale getirmenin mümkün olduğunu söyledi:
İlk kez süreç ile ilgili bilgi verilecek
“Düz çizgiler ve eğriler görüyoruz. Bunun neden bu kadar önemli olduğunu sorabilirsiniz. Bu bize, The Night Watch üzerinde çalışırken Rembrandt’ın omzunun üzerinden bakabileceğimiz hissini veriyor. Bu karmaşık kompozisyona başlamadan önce Rembrandt’ın tuvale eskizini çizmiş olması gerektiğinden her zaman şüphelendik. Ama bu her zaman bir varsayımdı. Artık yüzeyin altını her zamankinden daha iyi görebildiğimize göre, şimdi kanıtımız var, bu bize ilk kez Rembrandt’ın yaratıcı süreci hakkında gerçek bir fikir veriyor. Doğru kompozisyonu nasıl aradığını görmek büyüleyici. The Night Watch’ın kökenlerini keşfettik.”
2019 yazından bu yana, Gece Devriyesi Operasyonu adını verdikleri proje üzerinde çalışan personel, en son teknolojiyi kullanıyor.
Rembrandt, ışığı yansıtan üç boyutlu bir yapı elde etmek için tuval üzerine kalın boya uygulamasını içeren impasto tekniğini kullandı. Katmanların altına inmek için görüntüleme yöntemleri kullanıldı. Rembrandt’ın aslında milis Claes van Cruijsbergen’in miğferi için tüyler çizdiğini, ancak daha sonra onları boyadığı da bu şekilde ortaya çıktı.
Restorasyon yapılırken keşfedildi
Eskizin ortaya çıkışı ise tablonun restorasyon sürecinde gerçekleşti. İkinci dünya savaşının başlangıcında kıyı kumullarında bir sığınağa taşınan ve dört yüzyıl boyunca çalkantılı süreçlerden geçmesine rağmen, tablonun durumu oldukça iyiydi.
Müzenin resim koruma sorumlusu Petria Noble, restorasyon için 3,63 metreye 4,37 metrelik tablonun, tablonun 1975’ten beri metal çivilerle tutulduğu çerçeve olan mevcut ahşap sedyesinden alınacağını söyledi.
Süreç Ocak ayında başlayacak ve yaklaşık üç ay sürmesi bekleniyor, bundan sonra işin yüzeyindeki birkaç vernik tabakasının kaldırılması da dahil olmak üzere olası diğer koruma teknikleri değerlendirilecek.