Nezihe Karakaya’nın Metropol Sakinleri sergisi

Nezihe Karakaya, ‘Metropol Sakinleri’ sergisiyle kent merkezinde iç içe yaşadığımız sokak hayvanlarını sanatseverle buluşturuyor.

Resim sergisi: Metropol Sakinleri - Nezihe Karakaya

Sanatçının pentür çalışmalarından oluşan Metropol Sakinleri isimli resim sergisinde kediler ön plana çıkıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin destek olduğu serginin açılışı 16 Kasım’da Atatürk Kitaplığı Sanat Galerisi’nde gerçekleşiyor. Karakaya, sergisini ve resimlerini İndigo Dergisi’ne anlattı.

Pentürün Kara Kedi Hali – Metropol Sakinleri

Sokakların kediye, çatıların martıya, tepelerin atlara büründüğü metropolde, kentli masallar var.  Kentli hayvanların yaşamlarını, her basamakta ve kalitede koramsal olarak görebileceğimiz gerçek masallar bunlar. Kendi aralarındaki hiyerarşiden, şehrin habitatına göre ve evde yaşayanlardan sokakta yaşayana kadar olan envayı yaşam skalalarının koramı.


Resim sergisi: Metropol Sakinleri - Nezihe Karakaya kediler

Metropol Sakinleri; yoğun nüfus oranlarıyla kedilerin sokaklardaki yaşantılarına, Ada’lı binek (!) atlarına, rıhtımdaki martılara, kuru ağaca tünemiş kargalara, meskenleri iskeleler olan karabatakların şehri seyrine odaklanıyor. Kentte yaşayan farklı türlerden hayvanların, habitatlarına dair bir izlek oluşturuyor.

Resim sergisi: Metropol Sakinleri - Nezihe Karakaya

Neden mi hayvan resimleri yapıyorum? Burada ne çok kedi mi var dediniz?

Tanrıça Bastet gibi kutsal olmasalar da kötü şans getirmeyecek kara kediler!

Korkmayın!

“Milan Kundera, “Çek argosunda kara kedi , güzel kadın demektir” der!

Ve Ece Ayhan’ın atonal formdaki şiiri gelir aklıma;


“Geçer sokaktan bakışsız bir kedi kara, göğsünde ağır bir kelebek,
Kanatları sığmamış, içinde kırık çekmeceler, Sayıklar bir dilde bilmediğim.”

İş bu ya; Nazım ise zamansızlığın engin huzurunu; “Ben şiir yazıyorum, Kedi uyukluyor, Güneş sıcak, Suyun şavkı vuruyor bize, Çınara bana, kediye, güneşe, bir de ömrümüze”… der ve hayallere gönderir zihnimi. Ve gözden ırak olanlar ise, “kentin ardında olan göçecek kediler bahçesine ölmeye doğru gözden kaybolur” der Bilge Karasu.

Biyografi: Nezihe Karakaya
Nezihe Karakaya

Biyografi: Nezihe Karakaya

Nezihe Karakaya, Doğu Akdeniz’in kadim kenti Antakya doğumlu. MKU Güzel Sanatlar Eğitimi’ni bitirdiği gibi kinetik sanatlara olan merakı onu dans eğitimi almaya yönlendirir, MSGSU Devlet Konservatuarı’nda Sahne Sanatları eğitimi alır. Daha sonra Rotterdam Codarts Üniversitesi’nde misafir öğrenci olarak sahne eğitimine devam eder. Şu an MSGSU Güzel Sanatlar Enstitüsü’nde, Soyut Resmin 1960 sonrası Müziğine etkisi ile ilgili disiplinlerarası formda tez hazırlıyor.

Ulusal ve Uluslararası birçok karma sergide yer alıp çeşitli ödülleri de bulunuyor. Essl Museum, Redbull, Hahnemuehle Gmbh, Imoga, Ponart, bunlardan birkaçı. Çeşitli festivallerde, Varşova Etnografya Müzesi, Ankara Cermodern Müzesi gibi mekanlarda filmlerinin gösterimi olan sanatçı, kısa dans filmleri ve Pentür gibi multidisipliner eser üretimine Istanbul’daki Zendigo isimli stüdyosunda devam etmektedir.

Sanat görüşü: Resim enstelasyonlarında ve pentürlerinde plastik anlamda hareketin fiziksel hareket unsuruyla harmanlanan araştırmalarını görebilirsiniz. Paletinin Mavi renk skalası ise oldukça geniş . Bu renkle boyut ve zaman kavramına dair bir söylemin derinliği var. Franz Marc, Lautrec, Yves Klein gibi sanatçıları örnek aldığını söyleyen Nezihe, bir sonraki projesinin ise mavi kültürü üzerine olacağının ipuçlarını eriyor.


Resim sergisi: Metropol Sakinleri
Ziyaret takvimi: 16 Kasım – 26 Kasım 2016
Mekan: Atatürk Kitaplığı Sanat Galerisi

Nezihe Karakaya’nın Metropol Sakinleri isimli sergisinde sergilenecek bazı eserleri

Resim sergisi: Metropol Sakinleri - Nezihe Karakaya kediler şehir

Nezihe Karakaya

Nezihe Karakaya metropol sakinleri sergi

Nezihe Karakaya metropol sakinleri sergi

Nezihe Karakaya metropol sakinleri sergi

Nezihe Karakaya metropol sakinleri sergi

Nezihe Karakaya metropol sakinleri sergi

Nezihe Karakaya metropol sakinleri sergi

Nezihe Karakaya metropol sakinleri sergi

Nezihe Karakaya metropol sakinleri sergi

Meltem Şahin’in Negative Pleasure sergisi Mixer’de


Editor
İndigo Dergisi Haber Merkezi | İndigo Dergisi, 18 yıldır yayın hayatında olan bağımsız bir medya kuruluşudur. İlkelerinden ödün vermeden tarafsız yayıncılık anlayışı ile çalışmaktadır. 2005 yılında kurulan İndigo Dergisi, indigodergisi.com web sitesi üzerinden tamamen dijital ortamda günlük yayın yapmaktadır. Aynı zamanda Türkiye’nin ilk internet haber dergisi olmakla birlikte, tüm yayın kadrosu ve okurlarıyla birlikte sürekli gelişmektedir. İndigo Dergisi’nin amacı; gidişatı ve tabuları sorgulayarak, kamuoyu oluşturarak farkındalık yaratmaktır. Vizyonu; okuyucularında sosyal sorumluluk bilinci geliştirerek toplumun olumlu yönde değişimine katkıda bulunmaktır. Temel değerleri; dürüst, sağduyulu, barışçıl ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olmaktır. İndigo Dergisi, Türkiye’nin saygın İnternet yayınlarından biri olarak; iletişim özgürlüğünü halkın gerçekleri öğrenme hakkı olarak kabul etmekte; Basın Meslek İlkeleri ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ne uymayı taahhüt eder. İlaveten İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ni benimsemekte ve yayın içeriğinde de bu bildiriyi göz önünde bulundurmaktadır. Buradan hareketle herkesin ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasi veya diğer herhangi bir milli veya içtimai menşe, servet, doğuş veya herhangi diğer bir fark gözetilmeksizin eşitliğine ve özgürlüğüne inanmaktadır. İndigo Dergisi, Türkiye Cumhuriyeti çıkarlarına ters düşen; milli haysiyetimizi ve değerlerimizi karalayan, küçümseyen ya da bunlara zarar verebilecek nitelikte hiçbir yazıya yer vermez. İlkelerinden ödün vermeyen şeffaf yayıncılık anlayışını desteklemektedir. Herhangi bir çıkar grubu, örgüt, ideoloji, politik veya dini; hiçbir oluşumun parçası değildir. Köşe yazarlarımızın yazdıkları fikirler, kendi özgür düşünceleridir; İndigo Dergisi yayın politikası dahilinde değerlendirilir ve yayın ilkeleri ile çelişmediği müddetçe, düşünce ve ifade özgürlüğünü teşvik ederek yayına alınır. İndigo Dergisi, sunduğu tüm bilgilerin doğruluğunu teyit ve kontrol eder; bu bilgilerin geçerliliğine son derece önem verir.