Hayat Tiyatrosu: Dünyadaki açlık üzerine çekilmiş bir film

19. Randevu İstanbul Uluslararası Film Festivali kapsamında gösterilen “Hayat Tiyatrosu” filminin sunumunu gerçekleştiren İlkay Kanık, çarpıcı bilgiler verdi. Kanık; dünyada her yıl 10 milyon insan açlıktan ölürken 1,3 milyar ton gıdanın israf edildiğine dikkat çekti.

Dünyadaki açlık üzerine çekilmiş bir film: "Hayat Tiyatrosu"

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği ile Türkiye Sinema ve Audiovisuel Kültür Vakfı (TÜRSAK) tarafından gerçekleştirilen 19. Randevu İstanbul Uluslararası Film Festivali, gösterimlerin yanı sıra birbirinden önemli sunumlarla devam ediyor. 

Bunlardan biri de “Hayat Tiyatrosu” (Theater of Life) filmi öncesinde Beykent Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğretim üyesi İlkay Kanık’ın gerçekleştirdiği sunumdu. Milano Fuarı’ndan çıkan atık gıda malzemelerinin, dünyaca ünlü şefler tarafından 40 gün boyunca ihtiyaç sahipleri için harika yemeklere dönüştürülmesinin hikayesini anlatan film öncesinde Kanık, dünyadaki açlık ve gıda israfına yönelik çok çarpıcı rakamlar verdi: 


“Dünyada 805 milyon yetersiz beslenen insan var. 10 milyon insan açlıktan ölüyor, bunların 6 milyonu çocuk. Buna mukabil dünyada 1.3 milyar ton gıda israf ediliyor. Dünyada yılda 12 milyar insana yetecek gıda üretiliyor. İsraf nerede oluyor, dersek: Birincisi; tarladan marketlere giderken oluyor. Çünkü marketlerde eğri büğrü yiyecekler almıyoruz. Orada, standardın dışındaki ürünler israf ediliyor. İkincisi; marketlerde. Satın alınmayan ürünler israf ediliyor. Üçüncüsü de restoranlarda. Peki buna dair ne yapılıyor? En çok israfın olduğu yer; Avrupa ülkeleri ve Kuzey Amerika. Mesela ABD, bütün nüfusunun yiyebileceğinin 4 katı ürüne sahip. ABD’de, bir deri bir kemik değil ama, bir sonraki öğününüden emin olmayan insanları değerlendirdiğinizde, 50 milyon aç var” 


Dünyadaki açlık üzerine çekilmiş bir film

Peter Svatek’in yönettiği “Hayat Tiyatrosu” filminin, bu israf ve açlık sorununa getirilen çözüm önerilerinden birine odaklandığını dile getiren Kanık, film hakkında da şunları söyledi:


“Svatek, görünmeyen dünyaları görünür hale getiren belgeseller yapıyor. Burada 6 kişiye odaklanmış; evsiz ve mülteci. 60 ünlü şef yemek yapıyor. 14 tane özel masa tasarlanıyor. İtalya’nın en ünlü 5 sanatçısı gelip işler yapıyor. Bu süreçte yönetmen, bu insanların hikayelerinin romantik bir hale gelmesine izin vermiyor. Yani sonları değişmiyor bu insanların, hayatları aynı sıkıntılarla devam ediyor. Güzel olan ise bu projeden sonra Food for Soul diye bir hareket başlatıyorlar. Burada EXPO 2015’ten artan yiyecekler kullanılmıştı, Rio’da da olimpiyatlardan artan yiyecekleri işleyen bir alan inşa ediyorlar. Daha sonra bu konuda şeflere eğitim vereceklerini söylüyorlar”

Issız Adam ve Sonbahar filmlerinin bize hatırlattıkları


Editor
İndigo Dergisi Haber Merkezi | İndigo Dergisi, 18 yıldır yayın hayatında olan bağımsız bir medya kuruluşudur. İlkelerinden ödün vermeden tarafsız yayıncılık anlayışı ile çalışmaktadır. 2005 yılında kurulan İndigo Dergisi, indigodergisi.com web sitesi üzerinden tamamen dijital ortamda günlük yayın yapmaktadır. Aynı zamanda Türkiye’nin ilk internet haber dergisi olmakla birlikte, tüm yayın kadrosu ve okurlarıyla birlikte sürekli gelişmektedir. İndigo Dergisi’nin amacı; gidişatı ve tabuları sorgulayarak, kamuoyu oluşturarak farkındalık yaratmaktır. Vizyonu; okuyucularında sosyal sorumluluk bilinci geliştirerek toplumun olumlu yönde değişimine katkıda bulunmaktır. Temel değerleri; dürüst, sağduyulu, barışçıl ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olmaktır. İndigo Dergisi, Türkiye’nin saygın İnternet yayınlarından biri olarak; iletişim özgürlüğünü halkın gerçekleri öğrenme hakkı olarak kabul etmekte; Basın Meslek İlkeleri ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ne uymayı taahhüt eder. İlaveten İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ni benimsemekte ve yayın içeriğinde de bu bildiriyi göz önünde bulundurmaktadır. Buradan hareketle herkesin ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasi veya diğer herhangi bir milli veya içtimai menşe, servet, doğuş veya herhangi diğer bir fark gözetilmeksizin eşitliğine ve özgürlüğüne inanmaktadır. İndigo Dergisi, Türkiye Cumhuriyeti çıkarlarına ters düşen; milli haysiyetimizi ve değerlerimizi karalayan, küçümseyen ya da bunlara zarar verebilecek nitelikte hiçbir yazıya yer vermez. İlkelerinden ödün vermeyen şeffaf yayıncılık anlayışını desteklemektedir. Herhangi bir çıkar grubu, örgüt, ideoloji, politik veya dini; hiçbir oluşumun parçası değildir. Köşe yazarlarımızın yazdıkları fikirler, kendi özgür düşünceleridir; İndigo Dergisi yayın politikası dahilinde değerlendirilir ve yayın ilkeleri ile çelişmediği müddetçe, düşünce ve ifade özgürlüğünü teşvik ederek yayına alınır. İndigo Dergisi, sunduğu tüm bilgilerin doğruluğunu teyit ve kontrol eder; bu bilgilerin geçerliliğine son derece önem verir.