Muhsin Kut’un retrospektif sergisi: Bir seyyahın resimli güncesi

İş Sanat Kibele Galerisi, ressam Muhsin Kut’un 60 yıla yaklaşan sanat yolculuğunu gözler önüne seren retrospektif sergisine ev sahipliği yapıyor.

Muhsin Kut'un retrospektif sergisi: Bir seyyahın resimli güncesi

1959 yılında Taksim Meydanı’na çıkan merdivenlerin yanındaki duvarda açık havada açtığı ilk sergisinden 1960’lı yılların son dönemlerine kadar tuval üzerinde spatula ile çalışan sanatçı, sonraki yıllarda desen ağırlıklı eserler üretir.

Muhsin Kut

“Kara kalem hata kabul eder lakin tükenmez kalem ve dolma kalem hata sevmezdi.” diyen Kut, sonraki yıllarda kara kalemden vazgeçerek tükenmez kalem ve dolma kalemi titizlikle kullandığı çalışmalara imza atar.


Seyahat ettiği ülkeler ve özellikle de doğup büyüdüğü İstanbul, Kut’un resminin ana konusudur.

Muhsin Kut

İstanbul, çatılarıyla, limanlarıyla, gemileriyle ve sokaklarıyla tükenmez bir kaynaktır sanatçı için… Muhsin Kut, 2010 yılında açtığı “Gözüme Ne Takıldı İse…” sergi kataloğunda İstanbul için şöyle der:

“İstanbul resmi yapmak hem kolay hem de zor. Hele Boğaziçi veya o dolaylardan bir mahalleyi veya semti konu seçmişsem. Yıllardır İstanbul manzaraları yapan bir ressam olarak, gözüme ne takıldı ise; güzelliğine, çirkinliğine bakmadan resmetmeye çalıştım.”

Düşlediğini değil; gördüğünü yapmak Muhsin Kut’u anın ressamı kılar…

Muhsin Kut

Baktığı yerleri ve nesneleri keskin bir zeka ile gözlemleyen Kut, çoğu zaman ironi dolu bakış açısını resimlerine de yansıtır.

Renk konusunda ekonomik bir icra ile resim yapan sanatçı, tuvalin yüzeyini izleyeni yormadan doldurur. Baktığımızda gördüğümüz, onun seçtiği yerin hem anlık kaydı hem de estetik değeridir.


Muhsin Kut

Desenle çıktığı yolda kontura dönüşen çizgiler sanatçının resimlerinde; duvarları, yolları, elektrik tellerini, gemi direklerini, kapı sövelerini ve daha nice ayrıntıyı keskinleştirerek çerçeveler.

1959’daki ilk sergisinden bu yana Muhsin Kut’un resimleri bir seyyah güncesidir. İstanbul, Sydney, Amsterdam, Prag, Tasmanya, Venedik, Symi ve daha nice yer ve an Kut’un gözünden önce kağıda sonra kağıt tuvale geçer.

Oturduğu kafede ya da bir bankta gözüne takılan her neyse onu kağıdına alan sanatçı, eline geçen her şeye gördüğünü çizer ve onu saklar. Zaman içinde çizdiği her çizgi onun resimli güncesi olur.

Henüz Akademiye girmeden Bakırköy’de doğduğu evde başlayan resim yapma tutkusu ve sonrasında aldığı eğitim ve dünyayı sığdırdığı kendi evreni onu her defasında yeni ve farklı konulara sürükler.

Muhsin Kut

Sanatseverler, Muhsin Kut’un retrospektif sergisi aracılığıyla sanatçının yıllar içinde odaklandığı şehirleri ve konuları izleme olanağı bulurken; Kut’un resim dili vasıtasıyla aktardığı yerlere yeniden bakabilecekler.


1950’lerin ortasından bugüne kadarki görüntüler; izleyeni bir yandan sanatçının üretim diline tanık ederken bir yandan da belgesel bir okuma yapmaya davet edecek. Sergi, 28 Şubat – 15 Nisan tarihleri arasında İş Sanat Kibele Galerisi’nde ziyarete açık olacak.

Tuba Önder Demircioğlu’nun heykel sergisi: Tutunma


Editor
İndigo Dergisi Haber Merkezi | İndigo Dergisi, 18 yıldır yayın hayatında olan bağımsız bir medya kuruluşudur. İlkelerinden ödün vermeden tarafsız yayıncılık anlayışı ile çalışmaktadır. 2005 yılında kurulan İndigo Dergisi, indigodergisi.com web sitesi üzerinden tamamen dijital ortamda günlük yayın yapmaktadır. Aynı zamanda Türkiye’nin ilk internet haber dergisi olmakla birlikte, tüm yayın kadrosu ve okurlarıyla birlikte sürekli gelişmektedir. İndigo Dergisi’nin amacı; gidişatı ve tabuları sorgulayarak, kamuoyu oluşturarak farkındalık yaratmaktır. Vizyonu; okuyucularında sosyal sorumluluk bilinci geliştirerek toplumun olumlu yönde değişimine katkıda bulunmaktır. Temel değerleri; dürüst, sağduyulu, barışçıl ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olmaktır. İndigo Dergisi, Türkiye’nin saygın İnternet yayınlarından biri olarak; iletişim özgürlüğünü halkın gerçekleri öğrenme hakkı olarak kabul etmekte; Basın Meslek İlkeleri ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ne uymayı taahhüt eder. İlaveten İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ni benimsemekte ve yayın içeriğinde de bu bildiriyi göz önünde bulundurmaktadır. Buradan hareketle herkesin ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasi veya diğer herhangi bir milli veya içtimai menşe, servet, doğuş veya herhangi diğer bir fark gözetilmeksizin eşitliğine ve özgürlüğüne inanmaktadır. İndigo Dergisi, Türkiye Cumhuriyeti çıkarlarına ters düşen; milli haysiyetimizi ve değerlerimizi karalayan, küçümseyen ya da bunlara zarar verebilecek nitelikte hiçbir yazıya yer vermez. İlkelerinden ödün vermeyen şeffaf yayıncılık anlayışını desteklemektedir. Herhangi bir çıkar grubu, örgüt, ideoloji, politik veya dini; hiçbir oluşumun parçası değildir. Köşe yazarlarımızın yazdıkları fikirler, kendi özgür düşünceleridir; İndigo Dergisi yayın politikası dahilinde değerlendirilir ve yayın ilkeleri ile çelişmediği müddetçe, düşünce ve ifade özgürlüğünü teşvik ederek yayına alınır. İndigo Dergisi, sunduğu tüm bilgilerin doğruluğunu teyit ve kontrol eder; bu bilgilerin geçerliliğine son derece önem verir.