Refik Anadol’un medya enstalasyonu “Arşiv Rüyası” SALT Galata’da

Refik Anadol’un, SALT Araştırma arşiv koleksiyonları arasındaki ilişkileri yapay zeka araçlarıyla değerlendirdiği medya enstalasyonu Arşiv Rüyası 20 Nisan – 11 Haziran tarihlerinde SALT Galata’da.

Refik Anadol'un medya enstalasyonu "Arşiv Rüyası" SALT Galata'da

SALT’ın davetiyle sanatçı Refik Anadol, SALT Araştırma arşiv koleksiyonlarındaki 1.700.000’i aşkın belgenin her birini, özelliklerine göre makine zekasıyla sınıflayan algoritmalarla bir medya enstalasyonunda görselleştirdi.

Sanat Kullanımları: Son Sergi kapsamında sunulan Arşiv Rüyası, izleyici tarafından etkileşimli olarak deneyimlenebildiği gibi, müdahale edilmediğinde “rüyaya dalarak” belgeler arasındaki beklenmedik ilişkileri ortaya çıkarıyor.


Refik Anadol

Arşiv Rüyası projesi için Google Artists and Machine Intelligence (Google Sanatçılar ve Makine Zekası) programıyla konuk sanatçı olarak çalışan Anadol, süper bilgisayarlar ve makine zekasındaki gelişmelere başvurdu.

SALT Araştırma arşiv koleksiyonlarını, yüksek işlemci gücüne sahip yapay zeka ve makine öğrenimi algoritmalarıyla görsel bir okumaya tabi tuttu.

Refik Anadol

Çok boyutlu verileri – uzman değerlendirmelerinin ötesinde – bir yöntemle birbiriyle etkileşime açan Anadol’un Arşiv Rüyası, bu zengin belge birikimini, izleyicinin tümüyle çevrelendiği bir mekanda çeşitli açılardan inceleme, değerlendirme ve yorumlama imkanı sunuyor.

Google Sanatçılar ve Makine Zekası’nın yanı sıra Doğuş Teknoloji, SKODA ve Volkswagen Doğuş Finansman desteğiyle 2017’de üretilen Arşiv Rüyası, 20 Nisan’da SALT Galata’da gerçekleştirilen basın ön gösterimiyle incelemeye açıldı.


Refik Anadol

Projenin kurumsal destekçileri adına ön gösterime katılan Doğuş Teknoloji Genel Müdürü İlker Kuruöz, Yüce Auto A.Ş. – Skoda Yönetim Kurulu Üyesi Ali Yüce ve Volkswagen Doğuş Finans CEO’su Tijen Akdoğan Ünver, Arşiv Rüyası’nın önemine değinerek böyle bir projeye destek sağlamaktan duydukları memnuniyeti ifade etti. Konuşmaları takiben Anadol, projenin oluşum süreci ve çalışma prensiplerine dair kısa bir sunum yaptı.

Refik Anadol hakkında

Refik Anadol

1985, İstanbul doğumlu. Medya sanatçısı, yönetmen ve tasarımcı. Los Angeles’ta (ABD) yaşıyor. Görsel ve işitsel canlı performans, mekana özgü enstalasyon ve parametrik heykel üretimi yapan Anadol’un projeleri, dijital ve fiziksel nesneler arasında uzam, mimarlık ve medya sanatları arasında melez bir ilişki kuruyor.

Lisans eğitimini İstanbul Bilgi Üniversitesi Fotoğraf ve Video Programı’nda tamamlayan Anadol, aynı üniversitenin Görsel İletişim Tasarımı Programı ile University of California, Los Angeles (UCLA) Design Media Arts’ta yüksek lisans eğitimi aldı.

Sanatçı, son bir yıl içerisinde, Microsoft Research En İyi Vizyon Ödülü, Alman Tasarım Ödülü, UCLA Art+Architecture (Sanat+Mimarlık) Moss Ödülü, University of California Institute Sanatta Araştırma Ödülü’nü kazandı.

Refik Anadol

Walt Disney Konser Salonu (Los Angeles), Hammer Müzesi (Los Angeles), Uluslararası Dijital Sanatlar Bienali (Montreal) ve Ars Elektronica Festivali (Linz) gibi değerli kurum ve programlarda projeler gerçekleştirdi.


Arşiv Rüyası, SALT’ın üyesi olduğu Avrupa müzeler konfederasyonu L’Internationale’nin beş yıllık The Uses of Art – The Legacy of 1848 and 1989 (Sanat Kullanımları – 1848 ve 1989’un Mirası) programı kapsamında gerçekleştirilmektedir.

İş Sanat 17. sezonunu muhteşem bir programla tamamlıyor


Editor
Haber Merkezi ▪ İndigo Dergisi, 18 yıldır yayın hayatında olan bağımsız bir medya kuruluşudur. İlkelerinden ödün vermeden tarafsız yayıncılık anlayışı ile çalışmaktadır. Amacı; gidişatı ve tabuları sorgulayarak, kamuoyu oluşturarak farkındalık yaratmaktır. Vizyonu; okuyucularında sosyal sorumluluk bilinci geliştirerek toplumun olumlu yönde değişimine katkıda bulunmaktır. Temel değerleri; dürüst, sağduyulu, barışçıl ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olmaktır. İndigo Dergisi, Türkiye’nin saygın İnternet yayınlarından biri olarak; iletişim özgürlüğünü halkın gerçekleri öğrenme hakkı olarak kabul etmekte; Basın Meslek İlkeleri ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ne uymayı taahhüt eder. İlaveten İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ni benimsemekte ve yayın içeriğinde de bu bildiriyi göz önünde bulundurmaktadır. Buradan hareketle herkesin ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasi veya diğer herhangi bir milli veya içtimai menşe, servet, doğuş veya herhangi diğer bir fark gözetilmeksizin eşitliğine ve özgürlüğüne inanmaktadır. İndigo Dergisi, Türkiye Cumhuriyeti çıkarlarına ters düşen; milli haysiyetimizi ve değerlerimizi karalayan, küçümseyen ya da bunlara zarar verebilecek nitelikte hiçbir yazıya yer vermez. İndigo Dergisi herhangi bir çıkar grubu, örgüt, ideoloji, politik hiçbir oluşumun parçası değildir.