Digi.logue “Tasarım Odaklı Düşünme” söyleşisi

Zorlu Holding ve Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nin günümüzün en önemli kavramlarından biri haline gelen “dijital dönüşümü” desteklemek ve bu alanda etkileşim sağlamak adına hayata geçirdiği Digi.logue, etkinliklerine devam ediyor.

Digi.logue:"Tasarım Odaklı Düşünme" söyleşisine ev sahipliği yapıyor

Şimdiye dek Zorlu PSM içinde yer alan fiziki alanı Digi.logue Space’te dijitalleşme üzerine farklı içeriklerde panel ve sergilere yer veren Digi.logue, aynı mekanda sergilenen 2. sergisi Everything kapsamında yeni bir söyleşiye yer verecek.

Everything

Bünyesinde iş ve teknoloji uzmanları, tasarımcı, akademisyen ve sanatçıların bulunduğu multidisipliner bir ekipten oluşan ArtBizTech üyelerinden, “Design Thinking” ve “Artful Thinking” alanlarında mentorluk yapan Emrah Yayıcı’nın anlatımıyla gerçekleşecek söyleşide, son dönemde başarılarıyla sayısız ödül alan oyun yazılımcısı David OReilly’nin Playstation’dan çıkan son oyunu Everything ele alınacak.

everything

“Design Thinking” ve “Artful Thinking” konularında mentorluk yapan ve UX Design, Business Analysis ve Design Thinking alanlarında Amazon’da yayınlanmış kitapları bulunan Yayıcı’nın, Everything oyununun felsefesini ve bu felsefenin sanat ve tasarım alanlarında ne gibi çözümler sunabileceğinin tartışılacağı buluşma, 15 Haziran Perşembe günü saat 19:00’da Digi.logue Space’te gerçekleştirilecek.

İçinde oyun da oynanabilen şöyleşi…

David OReilly

Tasarım odaklı ve sanatsal düşünme bakış açılarını sorgulayarak, yaratıcı fikirler geliştirilmesine, bunlarla inovatif ürün, servis, süreç, mekan ve çözüm tasarlanması üzerine yapılacak buluşmada katılımcılar, aynı zamanda aynı alanda kurulan özel bölümde Everything oyununu da deneyimleyebilecek.

“Everything” Hakkında: 11 Mayıs’ta, Zorlu PSM’de yer alan Digi.logue Space’te açılan sergi; şimdiye dek sayısız ödül kazanan ve başarılarıyla adından söz ettiren David OReilly’nin Playstation’dan çıkan Everything oyunuyla aynı adı taşıyor.

Sergide; David OReilly tarafından yazılan ve ünlü filozof Alan Watts’ın ilham verici felsefesiyle anlatılan “Everything” isimli video oyununun yanı sıra sanatçının, birçok ödüle layık görüldüğü, Venedik Bienali ve MoMA’da gösterilen, aralarında “Please say something” ve “The External World” filmlerinin bulunduğu bir seçki de yer alıyor.

David OReilly

Ayrıca vizyona girdiğinde çok tartışılan Spike Jonze’un yönetmen, OReilly’nin ise animasyon direktörlüğünü üstlendiği “Her” filminden kısa bir bölüm de yine sergi kapsamında gösteriliyor. Ziyaretçiler, aynı zamanda Digi.logue Space’de mutlaka izlenmesi gereken oyunlar arasında gösterilen son video oyunu Everything’i de oynayabiliyor.

Oyunda kullanıcının kendisini; hayvanlardan gezegenlere, galaksilerden oyun içerisinde görülebilen 3.000 çeşit canlı-cansız nesneye dönüştürebilmesi, oyunun ismine de ilham veriyor.

Digi.logue hakkında:

Digi.logue

Zorlu Holding ve Zorlu Performans Sanatları Merkezi tarafından hayata geçirilen Digi.logue, çağımızın bir anlamda artık gerekliliği de sayılan dijital dönüşümün, mimari, müzik, sanat, moda, sinema gibi farklı disiplinlerde de kesişmesini ve yaratıcı endüstride olan, bu dünyayı anlamak, yeteneklerini geliştirmek isteyen herkesi ortak bir ağda buluşturarak, bilgi alışverişi ve beraber çalışmak için zemin oluşturan online bir mecra olarak konumlanıyor.

Faaliyetlerini sadece dijital dünya ile sınırlamayan Digi.logue, Zorlu PSM ve üniversitelerde gerçekleştirdiği etkinlik, performans, sunum, söyleşi, seminer gibi farklı aktivitelerle de etkileşimini bir üst noktaya taşıyor.

ArtBizTech hakkında:

ArtBizTech

ArtBizTech bünyesinde iş ve teknoloji uzmanları, tasarımcılar, akademisyenler, sanatçılar ve mimarlar gibi farklı disiplinlerden oluşan ekipler, Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme) Metodolojisi ve Artful Thinking (Sanatsal Düşünme) bakış açısı kullanarak, Türkiye’nin sektöründe öncü firmalarına yaratıcı ve inovatif ürün, servis, süreç, mekan ve çözüm fikirleri geliştirmeleri konusunda destek olmaktadır.

Tasarımda deneyim odaklı düşünme nedir?