Pera Müzesi: Görünenin Ardındaki Singapur ve İstanbul’da Deniz Sefası sergileri

Pera Müzesi, iki yeni sergiye ev sahipliği yapıyor. “Görünenin Ardındaki Singapur” ve “İstanbul’da Deniz Sefası” sergileri…

pera müzesi deniz sefası

Yaşamını Singapur’da sürdüren fotoğraf sanatçılarının belgelediği ve gündelik hayatın “sıradan” kabul edilen manzaralarını bir araya getirirken, “İstanbul’da Deniz Sefası: Deniz Hamamından Plaja Nostalji” sergisi, 19. yüzyıldan 20. yüzyıla uzanan süreçte, deniz hamamından plaja geçişin devrim niteliğindeki hikâyesine odaklanıyor.

“Görünenin Ardındaki Singapur” sergisi, ülkenin bilinmeyen yüzünü yerelden ve farklı bakış açılarıyla görünür hale getiriyor. Sergi, yaşadıkları ülkenin meselelerini konu edinen fotoğraf sanatçılarının oluşturduğu PLATFORM adlı topluluğun iki yıllık çalışmalarını yansıtıyor.


Bu sanatçılar, Singapurlu bir fotoğrafçı olarak kariyer yapmanın da ötesinde, kendi ülkelerinin meselelerini merceğe alarak, bunları özgün stil ve bakış açılarıyla sunuyor.

Serginin küratörlüğünü, aynı zamanda fotoğraf sanatçısı olan TAY Kay Chinüstleniyor.

Derinlikli bir araştırma niteliği taşıyan sergi, 30’dan fazla sanatçının yapıtlarını bir araya getiriyor.

Sergide yer alan sanatçılar arasında Zinkie AW, Amrita CHANDRADAS, Sam CHIN & Samuel HE, CHOW Chee Yong, John CLANG, CHUA Chin Hon, Ernest GOH, Philip HO, KOH Yee Chao, Edwin KOO, LIM Weixiang, Bob LEE, Sean LEE, Nicky LOH, Graciela MAGNONI, Nadir MEHADJI, Joseph NAIR, Deanna NG, Dara ONG, ORE Huiying, SIM Chi Yin, Darren SOH, TAY Kay Chin, Matthew TEO, THAM Kok Leong, UNG Ruey Loon, Patrick VAN DAM, WEE Teck Hian, Tom WHITE, Bernice WONG, Shyue WOON, Vanissa YUNIBANDHU, Robert ZHAO Renhui bulunuyor.


“İstanbul’da Deniz Sefası: Deniz Hamamından Plaja Nostalji” sergisi, denizin kent yaşamının bir parçası olması ve plaj kültürünün oluşması ile birlikte değişen toplumsal yapıyı gözler önüne seriyor. 1870’lerden 20. yüzyılın ortalarına uzanan süreçte kent halkının boş zaman değerlendirme normlarındaki değişime, toplumsallaşma kültürüne değiniyor; Cumhuriyet’in yaşam tarzındaki köklü dönüşümlerini simgeleyen bir belgesel niteliği taşıyor.

Küratörlüğünü tarihçi, yazar ve akademisyen Zafer Toprak’ın üstlendiği sergi, İstanbul Araştırmaları Enstitüsü arşivinin yanı sıra, İnönü Ailesi, Mehmet Aksel, Seyhun Binzet, Ayşe Bermek, Doğan Güral, Uğur Yeğin, Doğan Paksoy, Sakıp Sabancı Müzesi, Türkiye İş Bankası, Ziraat Bankası ve SALT Araştırma’ya ait koleksiyonlardan derlenen, resim, fotoğraf, kitap, dergi ve karikatür gibi orijinal malzemeleri izleyiciyle buluşturuyor. Pera Müzesi’nin kardeş kurumu İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nde ise, serginin bir uzantısı olarak Yeşilçam filmlerindeki plaj sahnelerinden oluşan bir seçki ve dönemin plaj konulu kitap, dergi, afiş ve karikatür gibi malzemelerini yakından inceleme olanağı sağlayan izleme-okuma odaları yer alıyor.

“Görünenin Ardındaki Singapur” sergisi, 20 Mayıs 2018 tarihine kadar ziyaret edilebilir. Bir nostaljinin öyküsü “İstanbul’da Deniz Sefası: Deniz Hamamından Plaja Nostalji” sergisi, 26 Ağustos 2018 tarihine kadar Pera Müzesi’nde; sergiyi tamamlayan izleme ve okuma odaları ise İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nde deneyimlenebilir.


Pera Müzesi Salı’dan Cumartesi’ye 10:00 – 19:00 saatleri arasında, Pazar günleri ise 12:00 – 18:00 saatleri arasında gezilebilir. Müzede Cuma günleri hem uzun hem de ücretsiz! “Uzun Cuma”larda müze 18:00 – 22:00 saatleri arasında ücretsiz olarak ziyaret edilebilir. “Genç Çarşamba” günlerindeyse tüm öğrenciler müzeyi ücretsiz ziyaret edebilir.

Çanakkale Savaşları’nda Galatasaraylılar sergisi açıldı


Editor
Haber Merkezi ▪ İndigo Dergisi, 18 yıldır yayın hayatında olan bağımsız bir medya kuruluşudur. İlkelerinden ödün vermeden tarafsız yayıncılık anlayışı ile çalışmaktadır. Amacı; gidişatı ve tabuları sorgulayarak, kamuoyu oluşturarak farkındalık yaratmaktır. Vizyonu; okuyucularında sosyal sorumluluk bilinci geliştirerek toplumun olumlu yönde değişimine katkıda bulunmaktır. Temel değerleri; dürüst, sağduyulu, barışçıl ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olmaktır. İndigo Dergisi, Türkiye’nin saygın İnternet yayınlarından biri olarak; iletişim özgürlüğünü halkın gerçekleri öğrenme hakkı olarak kabul etmekte; Basın Meslek İlkeleri ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ne uymayı taahhüt eder. İlaveten İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ni benimsemekte ve yayın içeriğinde de bu bildiriyi göz önünde bulundurmaktadır. Buradan hareketle herkesin ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasi veya diğer herhangi bir milli veya içtimai menşe, servet, doğuş veya herhangi diğer bir fark gözetilmeksizin eşitliğine ve özgürlüğüne inanmaktadır. İndigo Dergisi, Türkiye Cumhuriyeti çıkarlarına ters düşen; milli haysiyetimizi ve değerlerimizi karalayan, küçümseyen ya da bunlara zarar verebilecek nitelikte hiçbir yazıya yer vermez. İndigo Dergisi herhangi bir çıkar grubu, örgüt, ideoloji, politik hiçbir oluşumun parçası değildir.