Threads, Twitter’ı sollar mı? Mark Zuckerberg ile Elon Musk savaşı

Mark Zuckerberg‘in Twitter’a alternatif olarak geliştirdiği Threads lansmanının üzerinden 48 saat bile geçmeden yaklaşık 70 milyon kişi tarafından üye olundu ve sosyal medya dünyasında ciddi bir rakip olarak itibar kazandı. Bu sayı saatler ilerledikçe daha da arttı ve yeni platforma ilgi oldukça büyük.

threads twitter

WhatsApp, Instagram ve Facebook kozu

BBC’nin haberine göre Threads’in ulaştığı kullanıcısı sayısı şimdilik Twitter’la yarışacak düzeyde değil. Ancak analistler bunun çok çabuk değişebileceğini, Zuckerberg’in Meta’sının Facebook, Instagram ve WhatsApp’taki 3 milyardan fazla devasa kullanıcısını çekmek için bir kampanya bulabileceğini belirtiyor.

Elbette iş sadece kullanıcı sayısını artırmakla bitmiyor. Elon Musk’ın en çok dert yandığı kısım olan ‘reklamlar’ elbette Threads’in de ana odak noktası. Meta’nın geçen yıl 117 milyar dolardan fazla satış yaptığı Zuckerberg’in reklam satma konusunda sektörde dikkat çeken bir yanı var. Twitter’ı finanse etmek için alternatif yollar arayan Musk’ın görünürdeki endişelerinin hiçbiri Zuckerberg’de yok.


Zuckerberg: 1 milyar insana ulaşınca reklamı düşünebiliriz

Zuckerberg, Threads’te başlangıçta reklam olmayacağını ve şirkete, kullanıcıların metin tabanlı gönderiler arasında sonsuza kadar gezinmesine olanak tanıyan uygulamaya ince ayar yapmak için zaman vereceğini söyledi.

Zuckerberg “Yaklaşımımız diğer tüm ürünlerimizle aynı olacak: Önce ürünün iyi çalışmasını sağlamak, ardından 1 milyar insana ulaşma yolunda ilerleyip ilerleyemeyeceğimize bakmak ve ancak o noktada para kazanmayı düşünmek” diye yazdı.

Threads 6 milyar dolar gelir yaratabilir

meta threads

KeyBanc Capital Markets hisse senedi araştırma analisti Justin Patterson bir notunda, Threads reklamlarının Meta’nın toplam gelirine yüzde 1 ila 5 oranında katkıda bulunarak en iyimser senaryoda 6 milyar dolardan fazla gelir sağlayabileceğini yazdı.

Bu çok büyük bir rakam değil. Ancak, özellikle de Apple’ın daha katı gizlilik kuralları nedeniyle reklam satışlarına gelen darbeyle mücadele ederken Threads’ten gelecek rakamı küçümsemek de doğru değil.

Threads hesabının silinmesinin zorluğu şikayet konusu oldu

Threads ile ilgili kullanıcıların şikayet ettiği noktalardan biri hesaplarını silmeleri halinde Instagram hesaplarının da silinecek olması. İki uygulama da bütünleşik olduğundan Meta henüz bu ikilinin göbek bağını kesmiş değil. Instagram hesabını kapatanlar Threads’i, Threads hesabını kapatanlar Instagram’ı kapatmak durumunda.

Musk’ın Twitter’ı devralmasından önce şirket 2021’de 4,5 milyar dolar reklam geliri elde eden bir platformdu. Threads’in de bu rakamı rahatça görebilmesi mümkün.

Kullanıcılar kalacak mı?

Meta, Instagram’ın gücünden yararlanarak hızlıca Threads’e milyonlarca kullanıcısı kısa sürede çekmeyi başardı. Ancak bu, Threads’in köklü bir uygulamaya dönüşüp WhatsApp, Instagram ve Facebook gibi bir platforma dönüşeceğini garantilemiyor. Bu nedenle Threads’in önümüzdeki haftalarda ve aylardaki performansı yakından izlenecek.


Musk Threads’ten rahatsız

Twitter’ın gelirlerini artırmak için sıra dışı yollara başvuran ve bazı adımlarıyla tepki çeken Musk’ın Threads’in gördüğü ilgiden rahatsız olduğu bir gerçek. Bu noktada Musk’ın karşı hamleye hazır olduğu ve Meta’yı ticari sırlarını çaldığı gerekçesiyle yasal işlem başlatmakla tehdit ettiği de biliniyor.

Ancak Insider Intelligence analisti Jasmine Enberg, Twitter’dan duyulan hayal kırıklığının pek çok insanı bir alternatife aç bıraktığını ve Meta’nın Twitter’dan “daha aklı başında, daha uygun bir yer” vaadinin başarılı olduğunu kaydetti.

Uygulamanın başarısı kimlere bağlı?

Analistler, başarının Twitter’ın güçlü kullanıcılarını ya da ilk etapta uygulamaya hiç kaydolmamış kişileri kazanmaya bağlı olacağını ve bunun kesin bir sonuç da getirmeyeceğini söyledi. Instagram’ın temelini oluşturan moda ve yaşam tarzı içeriklerinin reklamverenler için cazip olduğu açık olsa da, dünyanın bunları tüketmek için başka bir platforma ihtiyacı olduğu net değil.

Bir de işin haber tarafı var. “Haber avcıları ve Twitter sadıklarının Twitter’ı terk etmeleri pek olası değil ve Meta’nın yenilik sona erdiğinde ivmeyi korumak için daha dikkat çekici çalışmalar yapması gerekecek” diyen Enberg, daha önce taklit ürünler yarattığı için eleştirilen Zuckerberg’in yenilik konusunda zorlandığını da sözlerine ekledi.

Meta fırsatı iyi değerlendirdi

Musk’ın yönetiminde kârlı olmakta zorlanan Twitter, sitenin içeriği denetleme biçiminde yaptığı ani değişiklikler ve son olarak izleyicilerin görebileceği gönderi sayısına getirdiği yeni sınırlamayla reklamverenleri kendisinden uzaklaştırdı.

twitter blue
Türkiye’de Twitter Blue bireysel abonelik ücreti aylık 150 TL

Analistler Meta’nın şimdiden Twitter’ın iş kaybetmesinden yararlananlardan biri olduğunu söylüyor. Ancak Zuckerberg de masaya temiz bir sicille gelmiyor. Şirketi Meta, verilerinin şeffaflığı ve doğruluğu konusunda yıllardır pazarlamacılarla çatışırken, kullanıcı verilerini ve yanlış bilgileri ele alması yaygın eleştirilere neden oldu.

Threads Meta’nın hisse fiyatını yükseltti

AJL Advisory’nin CEO’su pazarlama uzmanı Lou Paskalis, “Reklamverenler şeffaf, içeriğin üzerinde anlaşılan hüküm ve koşullara göre ve tutarlı bir şekilde denetlendiği bir ortam istiyor” şeklinde konuştu.

Meta hisseleri Çarşamba günü lansman öncesinde yüzde 4 değer kazandı. Bu da yatırımcıların Facebook Dating gibi fiyaskolara rağmen Zuckerberg’in bu işi başarabileceğine dair güvenlerinin bir işareti.


|| Bizi takip edin: Facebook, TwitterInstagramGoogle Haberler 

Instagram’da birini sessize almak kıskançlık belirtisi olabilir!


Editor
İndigo Dergisi Haber Merkezi | İndigo Dergisi, 18 yıldır yayın hayatında olan bağımsız bir medya kuruluşudur. İlkelerinden ödün vermeden tarafsız yayıncılık anlayışı ile çalışmaktadır. 2005 yılında kurulan İndigo Dergisi, indigodergisi.com web sitesi üzerinden tamamen dijital ortamda günlük yayın yapmaktadır. Aynı zamanda Türkiye’nin ilk internet haber dergisi olmakla birlikte, tüm yayın kadrosu ve okurlarıyla birlikte sürekli gelişmektedir. İndigo Dergisi’nin amacı; gidişatı ve tabuları sorgulayarak, kamuoyu oluşturarak farkındalık yaratmaktır. Vizyonu; okuyucularında sosyal sorumluluk bilinci geliştirerek toplumun olumlu yönde değişimine katkıda bulunmaktır. Temel değerleri; dürüst, sağduyulu, barışçıl ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olmaktır. İndigo Dergisi, Türkiye’nin saygın İnternet yayınlarından biri olarak; iletişim özgürlüğünü halkın gerçekleri öğrenme hakkı olarak kabul etmekte; Basın Meslek İlkeleri ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ne uymayı taahhüt eder. İlaveten İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ni benimsemekte ve yayın içeriğinde de bu bildiriyi göz önünde bulundurmaktadır. Buradan hareketle herkesin ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasi veya diğer herhangi bir milli veya içtimai menşe, servet, doğuş veya herhangi diğer bir fark gözetilmeksizin eşitliğine ve özgürlüğüne inanmaktadır. İndigo Dergisi, Türkiye Cumhuriyeti çıkarlarına ters düşen; milli haysiyetimizi ve değerlerimizi karalayan, küçümseyen ya da bunlara zarar verebilecek nitelikte hiçbir yazıya yer vermez. İlkelerinden ödün vermeyen şeffaf yayıncılık anlayışını desteklemektedir. Herhangi bir çıkar grubu, örgüt, ideoloji, politik veya dini; hiçbir oluşumun parçası değildir. Köşe yazarlarımızın yazdıkları fikirler, kendi özgür düşünceleridir; İndigo Dergisi yayın politikası dahilinde değerlendirilir ve yayın ilkeleri ile çelişmediği müddetçe, düşünce ve ifade özgürlüğünü teşvik ederek yayına alınır. İndigo Dergisi, sunduğu tüm bilgilerin doğruluğunu teyit ve kontrol eder; bu bilgilerin geçerliliğine son derece önem verir.