Çiğdem Erken: İstanbul Kızı

Güzel bir ses, güzel yorum, kendisinin çaldığı piyano eşliğinde insanın içine işleyen şarkı sözleri…

İstanbul Kızı hemen tüketilen şarkılardan oluşan albümlerden değil. Çiğdem Erken’in kendi yaşanmışlıklarından dinleyenlerin yaşanmışlıklarına dokunduğu, uzun yıllar dinlenebilecek bir albüm söz konusu.

çiğdem erken istanbul kızı-indigodergisi

Çiğdem Erken yeni bir isim değil. 2011’de Ada Müzik etiketiyle yayınladığı Kız Kafası albümünden sonra 2013’de yine Ada Müzik etiketiyle yayınlanan İstanbul Kızı, Erken’in ikinci albümü. Kız Kafası gayet temiz, dikkat çeken bir albümdü. Fakat, Erken’in çalışmaları bu iki albümden ibaret değil.

Yedi yaşında piyano çalmaya başlayan Erken, Ankara Devlet Konservatuarı’ndan sonra Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nde Master ve Sanatta Yeterlilik Programlarını bitirdi. 1994’ten 2010’a kadar akademik kariyeri kapsamında öğretim görevlisi ve yardımcı doçent olarak görev yaptı.

Bütün bunların yanında tiyatroya harcadığı yoğun mesai var. Tiyatro için “Son nefesime kadar tiyatronun içinde olmak istiyorum” diyor. 1995’ten bugüne kadar 40’dan fazla oyuna piyanist, müzik direktörü ve besteci olarak imzasını attı. Bu alanda çeşitli ödüller aldı. Benim kendisinin ismini ilk kez duymama tiyatro vesile olmuştu. Tiyatroda en son Zengin Mutfağı oyununa yaptığı müzikleri dinledim. Aslı Öngören’in sözlerine bestelediği müzikler için “Keşke bu şarkılar bir albümde toplansa” diye aklımdan geçirmiştim (Özellikle Selim ve hizmetçi kız karakterinin söylediği Dünya Dönmeye Başlar şarkısı).

İstanbul Kızı, Kız Kafası albümünün devamı gibi. Ama Kız Kafası’nın mirasını yiyen bir albüm değil, Erken’in o albümdeki kaliteyi bir adım ileri götürdüğü bir albüm. Kariyer yoğunluğuna rağmen böyle şarkıların olduğu albümlere imza atmak kolay iş değil. Aslında yazdığı güzel şarkı sözlerine tiyatronun da katkısının olduğunu düşünüyorum. Bu konuda Erken’in Shakespeare’in bütün eserlerini okuduktan sonra hala aynı şarkı sözünü yazmıyorsunuz, mutlaka tatlı bir etkileşim oluyor yazdıklarınızda” şeklinde açıklaması mevcut.


Bilal Karaman, Derya Türkan, Gürol Ağırbaş, Birol Ağırbaş gibi önemli müzisyenler albüme katkıda bulunurken Cihangir’de şarkısında Ceylan Ertem’le (Aynı zamanda Erken’in öğretim üyesi olduğu zamanlardan Erken’in öğrencisiydi), Naz şarkısında Umay Umay’la (Cevapsız Ağrı isimli şiir kitabından okuduğu bir şiirle) düet yapıyor.

Tiyatro oyunlarına yaptığı müzikleri albümleştirir mi bilinmez ama dört gözle beklemede olacağımdan kimsenin şüphesi olmasın.

ÇİĞDEM ERKEN – Çakmak