Biz dindarların çocuk tecavüz edilen vakıflarını gördük, bir de dindar anayasa ile uğraşamayız! Laiklik istemiyor musunuz? O zaman Arabistan’a gidin kardeşim. Gidin 70’lik dedeye orada 4. eş olun. Gidin kot pantolon giydiniz diye kırbacı orada yiyin. Ama bize rahat verin!
Dindar vakfı gördük, dindar anayasa kalsın!
Dindar anayasa isteyenlere birkaç soru:
Çocuğunuzu eğitimi görsün diye niye laik Fransa’ya göndermek istersiniz de dini kurallar ile yönetilen ülkelere göndermezsiniz?
Eşiniz laik Portekiz’e tatile gittiğinde mi içiniz rahat olur, yoksa dini bütün Pakistan’a gittiğinde mi?
Neden dindarların yoğun olduğu ülkelerde refah seviyesi düşüktür?
Neden refah seviyesi en yüksek olan ülkeler, dindar olmayan ülkelerdir?
Sorular çoğaltılabilir. Ama cevaplar hep aynı yönde olacak değil mi? O zaman bir yerde bir yanlış yapmıyor musunuz?
Dindar mısınız? Bu en doğal hakkınız ve dindarlığınıza dair en ufak müdahale gelirse, en büyük savunucunuz laik anayasa!
Laik anayasası olan bir ülkede tecavüze uğradığınızda, tecavüzcünüzün cezalandırılması için adli makamlara şikayetçi olup durumunuzun raporlanması ile tecavüzcünüz yargılanır.
Sevdalısı olduğunuz şeriat ise der ki; tecavüze uğrayan kişi, tecavüze uğradığını ispat için 4 şahit bulmak zorundadır! Aksi takdirde yalancı olarak kabul edilir. Hatta zina yapmış sayılıp ceza görür.
Üstüne üstlük şeriat hükümlerini biraz biliyorsanız, bu 4 şahit de erkek olmak zorundadır! Niye mi? Çünkü şeriat, 1 erkeğin şahitliği ile 2 kadının şahitliğini eşit tutmaktadır! Nerede mi yazıyor bunlar?
Kur’an – ı Kerim’de dindar kardeşim. Nur suresi 13. ayet, Bakara suresi 282. ayet. Hadislere, sünnetlere girersek inan olay daha da karmaşık bir hal alır.
Ülke, dindarlar ve laikler olarak kalın çizgilerle 2’ye bölünecek gibi görünüyor. Ancak unutulmamalıdır ki bir insan rahatlıkla hem dindar hem de laik olabilir.
Laiklik aslında dinin sınırlarını belirlemektir. Çünkü sınırları olmayan bir din, dindar olmayan insanların hayatlarına dahi müdahale eder.
Yine Kur’an – ı Kerim referanslı örnekler:
Nur suresinin 2. ayetine göre 2 kişi birbirleriyle rızaları olarak cinsel birliktelik yaşasa bile 100 sopa vurulma cezası alırlar. Maide suresinin 38. ayetine göre hırsızlık yapanın eli kesilir.
Peki ama bu kişinin eli kesildikten sonra hırsız olmadığı anlaşılırsa ne olur? Din, kesilen eli geri getiremez. Ancak dinin kurallarına göre cezalandırmayı engelleyen laiklik, hırsız olmadığı anlaşılan kişiye özgürlüğüne geri kavuşma ve tazminat alma hakkı verir.
İyi de dindar anayasa dedik, şeriat demedik deme. Dindar anayasa denen şey, şeriata altyapı oluşturmak için bir giriş kapısıdır. Bir referandumla cumhuriyetken İslam cumhuriyetine dönüşen ve gerileyen İran’ı düşün. Bilmiyorsan da oku ve araştır. Bilmemek ayıp değil. Ama inan cahillik, en ezeli düşmandan da beter.