Cappadox 2017: Çağdaş Sanat Programı

Cappadox 2017’nin çağdaş sanat programı, Kapadokya’nın ve Anadolu’nun ilham verici, katmanlı coğrafyasında, şiirsel eylemin; bu eylem üzerinden “dünyayı yeniden kurmanın” yollarını araştırıyor.

Cappadox 2017: Çağdaş Sanat Programı

Küratörlüğü Fulya Erdemci ve Kevser Güler’in üstleniyor. Sanatçılar heykelin güncel imkanları ve tezahürleri üzerine yeni deneyler / denemeler yapıyor, heykelin içinde bulunduğu mekanla ve bağlamla ilişkisi üzerine çalışıyor.

Cappadox’un çağdaş sanat sergisi 18 Mayıs – 11 Haziran tarihleri arasında Uçhisar, Kızılçukur ve Avanos’ta görülebilecek.


Alper Aydın’ın Cappadox’a özel tasarladığı performans

Alper Aydın

İçinde bulunduğu çevrenin fiziki koşulları ve doğanın kendine has akışını araştıran Alper Aydın’ın Cappadox’a özel tasarladığı işi, Kapadokya’daki yaşam ve yerleşme formlarından ilhamla yalnızca bölgede var olan materyalleri kullanarak, arazi sanatını performansla birleştiriyor.

Mekanda bulunan toprak ve kilin kullanıldığı bu performansta sanatçı, yeryüzünün üstüne doğru yükselirken aynı zamanda altına doğru derinleşen bir koza öneriyor.

Halil Altındere’den “Uzay Mültecisi”

Halil Altındere

Sanatçı, küratör ve yayıncı Halil Altındere Mars’ta mülteciler için distopik bir gelecek kurguladığı video ve yerleştirmesi “Uzay Mültecisi” (2016) ile Cappadox 2017’nin çağdaş sanat programına katılıyor. 1987’de Suriyeli kozmonot Muhammed Ahmed Faris’in Sovyet uzay aracı Soyuz TM-3’le Mir uzay istasyonuna yedi günlük yolculuğu üzerine kurulmuş videonun çekimlerinin bir kısmı Kapadokya’da gerçekleşmiş.

Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’nin eski kahramanı ve Esad’a karşı demokratik muhalefet hareketinin destekçisi bugün İstanbul’da bir mülteci olarak yaşıyor.


Lara Favaretto, Cappadox Çağdaş Sanat Programında,

Lara Favaretto

Torino’da yaşayan Lara Favaretto’nun işleri, yoğun kavramsal araştırmaların sonucunda ortaya çıkıyor. Pratiği, başarısızlık ile arzu arasında dengede duruyor; mekanlarla etkileşimde bulunarak, estetik niteliğini kaybetmeksizin, kuvvetli, neredeyse şiddetli eylemlerde ortaya çıkıyor.

Kapadokya’nın tipik özelliklerini –jeolojik oluşumlardan tarihsel olaylara- Geleceğe, hatta belki de distopik bir geleceğe taşıyabilecek alanları incelediği araştırmasının sonuçlarını paylaşacak. Yerleştirme Avanos’taki Hacı Nuri Bey konağında görülebilecek.

Seramik malzemeyle de çalışan sanatçı Yasemin Özcan, ateşin bulunuşu ile başlayan seramik tarihinde, Avanos’ta nesillere yayılan çömlekçilik geleneği ve farklı atölyelerin üretim biçimlerini, ayrıca bu kültürünün gündelik yaşam içindeki izlerini ele alıyor.

Sanatçı, seramik geleneğini bugüne taşıyan Avanoslu usta ve atölyeleri öne çıkaran video işinin yanı sıra, ustaların üretimlerini bir araya getiren kolektif kamusal bir heykel de tasarlıyor. Ortak üretim ve dayanışmanın dünyadan çıkışın ya da dünyayı bulmanın bir yolu olabilme ihtimalini araştırıyor.


Bu yıl 18 – 21 Mayıs 2017 tarihleri arasında “Dünyadan Çıkış Yolları” teması altında üçüncüsü düzenlenen Cappadox, Volkswagen ana sponsorluğunda Kapadokya’nın özel doğasında gerçekleşiyor.

Görseller:

  • Alper Aydın Organik Kusurlar, Volkanik Kaya Üzerine 9 Gönye Yerleştirme, Sarı Su, Ordu, Türkiye, 2015
  • Halil Altındere Space Refugee, Pilot Galeri, 2016
  • Lara Favaretto Momentary Monument – The Core 2012 (detail)
  • six cores, six boxes of wood, a hundred questionnaires framed
  • installation view, dOCUMENT(13), Queen’s Palace in the Gardens of Babur, Kabul, Afghanistan
  • Commissioned and produced by dOCUMENTA (13) with the support of Goethe-Institut Afghanistan
  • Courtesy the artist and Galleria Franco Noero, Torino
  • Photo: Katrine Lotz
  • Yasemin Özcan Her Şeyi Hatırlamak Bir Tür Deliliktir 2/40 – To Remember Everything is a Form of Madness 2/40 2016

Yerleştirme / Installation

  • Değişen ölçülerde seramik karolar
  • Ceramic tiles with various dimensions

‘Cappadox’ 2017: Kapadokya’nın sıradışı mekanlarında müzik festivali


Editor
Haber Merkezi ▪ İndigo Dergisi, 19 yıldır yayın hayatında olan bağımsız bir medya kuruluşudur. İlkelerinden ödün vermeden tarafsız yayıncılık anlayışı ile çalışmaktadır. Amacı; gidişatı ve tabuları sorgulayarak, kamuoyu oluşturarak farkındalık yaratmaktır. Vizyonu; okuyucularında sosyal sorumluluk bilinci geliştirerek toplumun olumlu yönde değişimine katkıda bulunmaktır. Temel değerleri; dürüst, sağduyulu, barışçıl ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olmaktır. İndigo Dergisi, Türkiye’nin saygın İnternet yayınlarından biri olarak; iletişim özgürlüğünü halkın gerçekleri öğrenme hakkı olarak kabul etmekte; Basın Meslek İlkeleri ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ne uymayı taahhüt eder. Ayrıca İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ni benimsemekte ve yayın içeriğinde de bu bildiriyi göz önünde bulundurmaktadır. Buradan hareketle herkesin ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasi veya diğer herhangi bir milli veya içtimai menşe, servet, doğuş veya herhangi diğer bir fark gözetilmeksizin eşitliğine ve özgürlüğüne inanmaktadır. İndigo Dergisi, Türkiye Cumhuriyeti çıkarlarına ters düşen; milli haysiyetimizi ve değerlerimizi karalayan, küçümseyen ya da bunlara zarar verebilecek nitelikte hiçbir yazıya yer vermez. İndigo Dergisi herhangi bir çıkar grubu, ideolojik veya politik hiçbir oluşumun parçası değildir.