Ortaköy Kethüda Hamamı’nda Ozan Ünal heykel sergisi

Selvin Gafuroğlu’nun kurucusu olduğu Galeri Selvin, 1984 yılından bugüne uzanan 35 yıllık serüvenini sanat etkinlikleriyle kutluyor. Bu kapsamda Galeri Selvin tarafından desteklenen Ozan Ünal’ın “Bir Var-lık Bir Yok-luk” adlı heykel sergisi Ortaköy Kethüda Hamamı’nda sanat severleri bekiyor.

Ortaköy Kethüda Hamamı Ozan Ünal heykel sergisi

Kurulduğu günden bu yana Türkiye’den ve dünyadan sayısız sanatçının kişisel sergisine yer veren; klasik ve çağdaş sanatın ve özellikle heykelin önde gelen mekânı olarak kabul edilen Galeri Selvin, çeşitli konseptler altında gerçekleştirdiği sergiler ve katıldığı yurtdışı fuarları ile Türkiye’nin sanat belleğinde çok özel bir yer kaplıyor.

Günümüzde sanatın alışılmış olan galeriler, müzeler, kurumlar gibi mekanlardan çıkarak farklı buluşma noktalarına doğru açıldığını görüyoruz.


35 yıldır ara vermeden Türkiye sanat tarihinin yol haritasında önemli bir durak olan Galeri Selvin 35. kuruluş yıl dönümü sanat etkinlikleri vesilesiyle ilki Ortaköy Kethüda Hamamı’nda gerçekleşecek olan Ozan Ünal’ın “BİR VAR-LIK BİR YOK-LUK” isimli heykel sergisi ile başladı.

“BİR VAR-LIK BİR YOK-LUK” heykel sergisi

ozan ünal bir varlık bir yokluk heykel sergisi galeri selvin

Ozan Ünal “Bir Var-lık Bir Yok-luk” sergisi ile; yüceltilmiş; evrenin merkezine konumlandırılmış ama gözünün önündekini wikipedik bilgiyle yorumlamaya çalışan “tanrı-insan” ın içine; küçük ama mide bulandırıcı bir kuşku düşürüyor. O’na “post”larından değil “ayna”sının arkasından bakıyor.

ozan ünal bir varlık bir yokluk heykel sergisi galeri selvin

“BİR VAR-LIK BİR YOK-LUK” kabuğunu; küresel sermayenin pazar ekonomisi adına sınırlarını yeniden düzenlediği ülkelerde; halkları (müşterileri) istiflediği demir / çelik, beton kafeslerden alıyor. İçini; bilgilendikçe cahilleşen,iletiştikçe yabanileşen yeni olimpos’ta; ömrünü varoluş bunaltısıyla geçirmiş “tutunamayanlar”ın, “yerini yadırgayanlar”ın hikayeleriyle dolduruyor.

heykel sergisi galeri selvin

Ozan Ünal kimdir?

Ozan Ünal, 1974 yılında İzmir’de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini İzmir’de aldıktan sonra Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Grafik Bölümü’ne girdi. Bu bölümü yarıda bırakarak aynı fakültenin Moda ve Aksesuar bölümüne geçti. Eğitimi sırasında Beymen Academia Tasarım Yarışması, Deri Günleri Tasarım Yarışması gibi tasarım yarışmalarında ödüller aldı. Merkezi Danimarka’daki SAGA International Design Center Young Designer Seminar’da Türkiye’yi temsil etti. 2000 yılında “Sınırlandırılmış Hayalgücü-Tasarımcı Bakış Açısı” teziyle mezun oldu. 2001 yılında İzmir Karşıyaka’da Atölye Pi Tasarım ve Sanat Atölyesi’ni kurdu.


bir varlık bir yokluk heykel sergisi galeri selvin

İstanbul ve İzmir’de kişisel sergiler açtı. Art NewYork, Art Miami gibi uluslararası fuarlarda eserleri sergilendi.

Halen İzmir de kendi atölyesinde ağırlıklı olarak heykel  olmak üzere çeşitli disiplinlerde sanatsal çalışmalarına devam etmektedir.

Ortaköy Kethüda Hamımının hikayesi

Beşiktaş’ın bir elin parmaklarını geçmeyen 16. yüzyıl yapıları arasında öne çıkan Kethüda Hamamı, Vezir Kara Ahmet Paşa’nın kâhyası Hüsrev Kethüda tarafından yaptırıldı. Halk arasında Ortaköy Hamamı olarak bilinir. Barbaros Hayrettin Paşa Türbesi, Sinan Paşa Cami ve Yahya Efendi Türbesi’yle birlikte Beşiktaş’ta Mimar Sinan’ın tasarladığı dört eserden biri olma özelliğini taşır. 1980’lerin ilk yarısına kadar özgün işleviyle kullanıldı. 2000’li yılların ortalarından itibaren restoran, gece kulübü ve tasarım ofisi olarak kullanıldı. Şimdi ise çeşitli etkinliklere ev sahipliği yapmaktadır.

Ozan Ünal sergisi, Galeri Selvin desteğiyle 25 Nisan – 10 Mayıs tarihleri arasında Ortaköy Kethüda Hamamı’nda gezilebilir.


Ortaköy Kethüda Hamamı
Ortaköy Mh. Muallim Naci Cd. 21/A 34347
Ortaköy, Beşiktaş / İstanbul

Dolmabahçe Sarayı restorasyonu sırasında not bulundu


Editor
Haber Merkezi ▪ İndigo Dergisi, 19 yıldır yayın hayatında olan bağımsız bir medya kuruluşudur. İlkelerinden ödün vermeden tarafsız yayıncılık anlayışı ile çalışmaktadır. Amacı; gidişatı ve tabuları sorgulayarak, kamuoyu oluşturarak farkındalık yaratmaktır. Vizyonu; okuyucularında sosyal sorumluluk bilinci geliştirerek toplumun olumlu yönde değişimine katkıda bulunmaktır. Temel değerleri; dürüst, sağduyulu, barışçıl ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olmaktır. İndigo Dergisi, Türkiye’nin saygın İnternet yayınlarından biri olarak; iletişim özgürlüğünü halkın gerçekleri öğrenme hakkı olarak kabul etmekte; Basın Meslek İlkeleri ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ne uymayı taahhüt eder. Ayrıca İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ni benimsemekte ve yayın içeriğinde de bu bildiriyi göz önünde bulundurmaktadır. Buradan hareketle herkesin ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasi veya diğer herhangi bir milli veya içtimai menşe, servet, doğuş veya herhangi diğer bir fark gözetilmeksizin eşitliğine ve özgürlüğüne inanmaktadır. İndigo Dergisi, Türkiye Cumhuriyeti çıkarlarına ters düşen; milli haysiyetimizi ve değerlerimizi karalayan, küçümseyen ya da bunlara zarar verebilecek nitelikte hiçbir yazıya yer vermez. İndigo Dergisi herhangi bir çıkar grubu, ideolojik veya politik hiçbir oluşumun parçası değildir.